Dersin Adı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Temel Yapım Uygulamaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 312 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe ihtiyaç duyulan odyovizüel yapım uygulamalarının temel bilgi ve donanımlarını öğrencilere kazandırmak ve bu suretle öğrencilerin sektörün bu alandaki ihtiyaçlarına yapım açısından da cevap verebilir nitelikte olmalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta kullanılan yapım uygulamalarının içerikleri, yapım aşamaları (senaryolandırma, storyboard, post prodüksiyon vb.) ve bütçelendirmeleri hakkında temel bilgiler verilecektir. Ders sonunda öğrenciler kar amacı gütmeyen kurum ya da ticari faaliyet gösteren bir firma için hedef kitleye yönelik iletişim faaliyetlerine cevap verebilecek düzeyde bir yapım metni hazırlayabilir hale gelerek o yapım sürecindeki aşamaları rahatlıkla takip edebilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Yapım türleri, formatları ve süreçleri | |
3 | Temel fotoğrafçılık ve videoya giriş | B. Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image making for Cinematographers and Directors (2016) |
4 | Temel Senaryo yazımı ve formatlar | B. Snyder, Save the Cat (2005) |
5 | Yönetmenlik ve görsel öykü anlatıcılığı | D. Arijon, Grammar of the film language (1991) |
6 | Video teknikleri ve çekim uygulaması | B. Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image making for Cinematographers and Directors (2016) |
7 | Storyboard | S.D. Katz, Film Directing: Shot by shot (2019) |
8 | Adobe Premiere ile görüntü kurgusuna giriş | W. Murch, In the Blink of an Eye (2001) |
9 | Adobe Premiere ile görüntü kurgusu | W. Murch, In the Blink of an Eye (2001) |
10 | Yapım uygulaması | R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 215241 |
11 | Örnek yapım incelemeleri | |
12 | Son yapım süreçleri | B. Clark, The guide to managing post production (2019) |
13 | Farklı yapım türlerinde bütçelendirme | E.L Honthaner, The complete film production handbook (2010) |
14 | Yapım süreçlerinde insan ilişkileri | |
15 | Proje değerlendirmeleri | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Haftalık konularda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar, öğrencilerle tartışılacak örnek yapım uygulama çalışmaları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hooper White, How to produce effective television commercials, (1986) Philip Ward,Advertising Copywriting (1983)Sandra Moriarty, Creative advertising theory and practice, (1991) Aydın Ziya Özgür, Televizyon Reklamcılığı, (1994)Ray Dizzazo, Corporate Media Production, (2004) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 2 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest